سرخط خبرها

گفتگو با «نعمیه نظام‌دوست»، بازیگر نقش فرزانه سریال «چشم‌بندی»

  • کد خبر: ۱۵۱۷۴۴
  • ۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷
گفتگو با «نعمیه نظام‌دوست»، بازیگر نقش فرزانه سریال «چشم‌بندی»
نعیمه نظام دوست با سریال شبانه «چشم بندی» مهمان شبکه سوم سیماست؛ سریالی که در آن در قالب نقش متفاوت شخصیت فرزانه ظاهر شده است.

شهرآرانیوز؛ «نعیمه نظام دوست» بازیگر پر انرژی سینما و تلویزیون بیش از سه دهه است که در این حرفه فعالیت دارد. بسیاری از مخاطبانش او را به واسطه نقش‌هایش در فیلم‌های سینمایی کمدی و سریال های طنز از جمله «ساختمان پزشکان»، «خانه اجاره‌ای»، «لطفا دور نزنیم» و... می‌شناسند. اکنون نعیمه نظام دوست با سریال شبانه «چشم بندی» مهمان شبکه سوم سیماست؛ سریالی که در آن در قالب نقش متفاوت شخصیت فرزانه ظاهر شده است. به همین بهانه با این بازیگر طنز کشورمان درباره خلق شخصیت همکلام شدیم.

چطور شد بازی در سریال «چشم‌بندی» را پذیرفتید؟

فیلمنامه را خواندم کاراکتر فرزانه خیلی بامزه به نظرم رسید با یک سری وسواس‌های خاص خودش که خیلی دوستش داشتم. احساس کردم دلشورها و وسواس‌هایش شبیه خودم است.

به سرپرست نویسندگان و طراح کار گفتم که گویی نقش برای من نوشته شده است.  اولین بازیگری بودم که تهیه کننده سریال برای بازی در «چشم بندی»با من صحبت کرد و سپس کارگردان و دیگر بازیگران انتخاب شدند.

ما در این سریال«نعیمه نظام دوست» متفاوتی را می بینیم با ویژگی های خاص خودش. تعریف خودتان از نقش‌تان چیست؟

این تفاوت را دوست دارم. در شروع کارم در صحبت های اولیه با کارگردان و نویسنده یک سری تغییرات در این کاراکتر به وجود آوردیم تا با کارهای دیگرم متفاوت باشد و خدا را شکر این اتفاق افتاد.

بازی مقابل آقای سیاوش مفیدی اولین بار نیست که برای شما اتفاق افتاده است. این تجربه کاری چقدر به بازی‌تان در این سریال کمک کرده است؟

 سالهاست با هم کار کردیم و نوع بازی یکدیگر را می دانیم، کمدی یکدیگر را می شناسیم. این سابقه و تجربه کاری در بازی هر بازیگری تاثیرگذار است. به طور کلی همه چیز بر اساس گروه شکل می گیرد چون سریال‌سازی کاری گروهی است و باید قبول کنیم که در کار گروهی همه باید دیده شوند تا تو هم دیده شوی. اصلا به تنهایی بازیگر قدرت این را ندارد که کاری را نجات دهد ما همه در کنار هم یک مجموعه را خلق می کنیم. حتی عوامل پشت زحمت می کشند تا ما دیده شویم.

به نظرتان «چشم بندی» توانسته است توقعات مخاطبانش را بر آورده کند؟

به‌نظرم وقتی نام بازیگرانی چون حمید لولایی، مرجانه گلچین که سال‌هاست در زمینه کمدی زحمت می کشند و کار می کنند به میان می‌آیند و همچنین بزرگانی مثل رضا عطاران و مهران مدیری تلاش می کنند لبخند بر لب مردم بنشانند مردم راضی می‌شوند حتی آن‌ها که با تلویزیون قهر کرده‌اند. به ویژه اگر فضای مجازی این روزها فیلتر نبود سریال ما خیلی بیشتر دیده می شد و به جذب بیننده کمک می‌کرد چون فضای مجازی بالاخره بستری برای تبلیغات است.

به نظر شما یک کمدی موفق باید برای جذب مخاطب چه ویژگی هایی داشته باشد؟

معتقدم در قدم اول باید فیلمنامه خوبی داشته باشد.

درباره واکنش مخاطب از نقش فرزانه در «چشم بندی» بگویید.

مدتی است در فضای مجازی حضور ندارم و نمی‌دانم چه اتفاقی رقم می خورد و چه خبر است ولی بیرون از فضای مجازی مردم به ما لطف داشتند؛ دنیای بیرون خیلی متفاوت تر از فضای مجازی است. نگاه مهربان مردم در بیرون برایم حس خوبی دارد.

به عنوان بازیگری با تجربه، تعریف‌تان از شهرت چیست؟

شهرت ابعاد مختلف دارد، الان در فضای مجازی عده‌ای به عنوان بلاگر مشهور هستند، یک‌سری بازیگر هم داریم که سال‌هاست کار می‌کنند ولی مردم آن‌ها را نمی‌شناسند. الان نمی‌توان گفت که چه چیزی سبب شهرت می‌شودبه ویژه که به واسطه فضای مجازی این ابعاد گسترده تر شده‌اند.

برای من که سی سال است در این حرفه کار می‌کنم و خیلی از دوستان دیگر که دوران طلایی تلویزیون حضور داشتند این شهرت اتفاق افتاده است اما الان  اگر کسی بخواهد مشهور شود به نظرم باید اتفاقی رقم بخورد که مردم او را در فضای مجازی یا سریال و فیلمی بپذیرند.

واکنش تان نسبت به شایعات چیست؟

 شایعات نیز بعد دیگری از فضای مجازی است.  من که کاری به کار کسی ندارم و نه کاری برای دیده شدن انجام می‌دهم. نمی‌فهمم چرا عکسی در فضای مجازی منتشر می‌کنند و می‌نویسند فلانی با فلانی ازدواج کرد.

 


بیشتر بخوانید:

همه چیز درباره سریال «چشم بندی» + دانلود آهنگ تیتراژ پایانی و زمان پخش


 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->